de

Ferrari SC40, tribut unicat adus unei legende

Ferrari SC40, tribut unicat adus unei legende

ACEEAȘI ARMONIE, ÎNTR-O ALTĂ FORMĂ: ASCULTĂ ARTICOLUL

00:00 00:00
15
15

Cea mai recentă capodoperă semnată Ferrari este un model unicat, inspirat de super mașina fenomen Ferrari F40, prezentată lumii în 1987.

Proiectat în centrul de stil Ferrari sub îndrumarea lui Flavio Manzoni, SC40 împarte mecanica cu modelul 296 GTB și se alătură celui mai exclusivist segment al gamei – cel al mașinilor unice, personalizate, proiectate și construite în jurul dorințelor unui singur client, reprezentând cea mai înaltă expresie a filozofiei de personalizare Ferrari.

SC40 este un omagiu adus legendarului F40. Moștenirea genetică este evidentă în liniile ascuțite și unghiulare. Această simfonie de linii și volume oferă mașinii o imagine contemporană, o identitate puternică și inconfundabilă. Inscripția SC40 gravată în relief pe lateralul aripii este o alta notă comună celor două modele.

Botul lung este aproape o prelungire a șoselei și este echilibrat de consola spate scurtă. Aripa fixă se extinde vertical de la capacul motorului și se îmbină perfect cu acesta. Tranziția dintre cele două este evidențiată de o linie de separare neagră care trasează și fascia spate. Această zonă este compusă dintr-o plasă deschisă care dezvăluie componentele mecanice și structurale de dedesubt. Motorul V6 este pus în valoare prin lamele distinctive din Lexan® fumurii.

Secțiunea spate sculptată este completată de o evacuare centrală cu terminații din titan și fibră de carbon, precum și de stopuri care amintesc de modelul 296.

Vederea laterală este dominată de admisiile de aer – o reinterpretare a conductei clasice NACA. SC40 este definit de linii verticale care conturează cu precizie marginile clare ale aripilor față, decupajele ușilor și capacul motorului.

În partea din față, designul este puternic caracterizat de farurile plasate în colțurile exterioare, integrate într-o carcasă neagră care se extinde în jos pentru a se conecta cu admisia de aer inferioară. Această admisie de aer se întinde pe întreaga bară de protecție față, și oferă mașinii un aspect izbitor, accentuat în continuare de două rame dreptunghiulare care conturează admisiile de aer și pentru luminile de zi.

În interior, o atenție deosebită este acordată utilizării kevlarului, un material care amintește puternic de F40. Materialul carbon-kevlar a fost reinterpretat și redezvoltat pentru acest proiect și este prezent în zonele pentru picioare, în spatele scaunelor și pe anumite părți ale covorașelor. Acest material distinctiv este folosit și pentru volan, unele inserții de pe bord, compartimentul motor și portbagaj. Tapițeria prezintă o combinație de alcantara și jacquard, în timp ce calul cabrat de pe tetiere și sigla țesută SC40 oferă scaunelor un aspect contemporan și exclusivist.

Culoarea exterioară SC40 white este concepută special pentru această mașină. Este o nuanță rece, care accentuează volumele caroseriei în lumina soarelui și amintește de culoarea carbon-kevlar utilizată în interior. Sigla apare doar pe partea dreaptă a mașinii, iar capacele rezervorului de combustibil și de încărcare sunt fabricate din aluminiu cu finisaj periat. Inscripția Ferrari, redată în negativ pe capacul motorului, dezvăluie carbonul de dedesubt. Jantele, concepute exclusiv pentru acest model, combină metalul periat de pe suprafețele tăiate cu diamant cu spițe negre care le accentuează forma geometrică.

Identitatea posesorului acestui super proiect este necunoscută. La fel este și destinația finala a mașinii. Două lucruri sunt certe:

  1. SC40 este o super mașină, o dovadă în plus a măiestriei cu care Ferrari construiește automobile.
  2. Un studiu de design al mașinii, construit din lut, este expus la Muzeul Ferrari din Maranello de sâmbătă, 18 octombrie.