Louis Vuitton rămâne cel mai căutat brand, urmat de Chanel, Prada, Miu Miu, Gucci, Loewe, Bottega Veneta, Celine, Dior, The Row și Fendi. Chiar dacă Vuitton conduce clasamentul, cele mai dorite articole rămân gențile Chanel, considerate investiții sigure.
Prețurile pentru modelele The Row Margaux, Fendi Baguette, Goyard Saint Louis și Louis Vuitton Speedy sunt în creștere. În același timp, gențile vintage din anii 2000 și 2010 revin spectaculos în lista de cumpărături: Balenciaga City Bag, Chloe Paddington, Fendi Spy, Celine Phantom și edițiile Louis Vuitton x Murakami din 2003 sunt la mare căutare.
Printre brandurile care intră pentru prima dată în top se numără Tibi, Rachel Comey, Johanna Ortiz și Polène. În schimb, mărcile de sport, precum Adidas, Nike, Theory și Mother, au fost eliminate din clasament.
Te-ar putea interesa si:
Isabel Marant a fost desemnat „Brandul care a revenit”, datorită popularității în rândul Generației Z, iar Miu Miu a fost „Marca anului”, cu o creștere de 31% la revânzare.
Și schimbările de directori de creație au influențat piața. După plecarea lui Demna de la Balenciaga, căutările pentru brand au crescut cu 310%. Loewe a înregistrat +488% după despărțirea de Jonathan Anderson.
Raportul mai arată și o schimbare de mentalitate: consumatorii cumpără tot mai des piese cu uzură vizibilă. Vânzările de articole în „stare bună” au crescut cu 32%, iar cele „ca atare”, care necesită reparații, au tot mai mult succes.
Gențile uzate au avut un boom de 45% în 2025, în special cele de la Chanel, Louis Vuitton, Hermès și Balenciaga. La fel și jachetele din piele maro cu aspect vintage, au crescut cu 155% în vânzări, mai ales modelele de la The Row, Acne Studios și Rick Owens.