de

Brandissimo. Duesenberg SJ

În zilele noastre, cuvântul supermașină nu te mai face să ridici mirat și surprins din sprâncene, deoarece supercarurile au ajuns să fie ceva normal. Dar această categorie de mașini nu ar fi existat fără compania Duesenberg.


Duesenberg SJ este considerată pe scară largă drept prima supermașină din lume. Putea atinge o viteză de 225 km/h în 1932, când majoritatea mașinilor abia ajungeau la 100 km/h.


Firma a fost înființată în 1913 de către frații Duesenberg, care aveau ca pasiune proiectarea de mașini sport. Pe cât de buni erau ca ingineri, pe atât de slabi erau ca oameni de afaceri. Astfel, în 1926 firma lor a fost salvată de la faliment de către Errett Cord, proprietarul companiei de automobile Auburn.

Te-ar putea interesa si:

Brandissimo. AUDI RS2

Brandissimo. Chevy Bel Air- Mercedes SL 300


Acesta le-a lansat fraților o provocare în schimbul banilor oferiți, aceea de a construi cea mai grozavă mașină din lume. Astfel, la salonul auto de la New York din 1928, apare modelul Duesenberg Model J.
Această mașină a fost cea care a inspirat o expresie de admirație, folosită de americani chiar și în zilele noastre: “It’s a doozy!”, care vine direct de la numele mașinii. Oamenii erau uimiți de aspectul, sunetul și tehnologia mașinii.


Totuși, nu Model J a fost apogeul. În 1932, motorul cu 8 cilindri a primit o supraalimentare. Compresorul a fost atât de lipit de caroserie, încât cele 8 țevi de eșapament au fost încrețite și îndoite ca să poată ieși prin panourile laterale ale capotei. Așa a apărut semnătura inconfundabilă a modelului Duesenberg.
Așadar, motorul dezvolta acum 320 de cai în loc de 265, iar mașina putea atinge viteze de peste 200 km/h. Performanțele lui SJ erau atât de impresionante, încât unii piloți de avioane îl provocau la curse, și pierdeau la decolare.


Astfel, a apărut și vorba celebră a unuia dintre frați: Singura mașină care putea depăși un Duesenberg era încă un Duesenberg.